onsdag 20 mars 2013

Vårsådd inomhus

Jag har fått hem lite nya fröer jag har beställt från Runåbergs.


Tomaten Green Zebra är jag nyfiken på, en randig tomat. Sen blev det ett par andra tomatsorter och en sorts slanggurka, jag har siktat på tidiga sorter. Aubergine, också en tidig sort blev det, jag provade en sort jag hittade på Coop förra året men de var så sena att de inte hann bli färdiga innan hösten kom. Jag prövar också ett par sorters asiatiska bladgrönsaker men det är inget jag sår nu, det får bli direktsådd ute.

Det är lite svårt att tänka sig att det nånsin blir vår i år, det är full snöstorm ute och svinkallt. Undrar när jorden blir så pass tinad att det går att odla. Det blir nog en extremt sen odlingsstart i år.

I fönstren har jag lite plantor som börjar växa till sig riktigt bra, de som jag berättade om här. Så här stora har de blivit:



 
Det ger åtminstone lite känsla av vår att se plantorna gro och växa. Igår sådde jag de nya sorterna också så nu är snart alla söderfönster i huset fyllda med plantor i olika stadier. Krukväxterna har blivit förpassade till norrsidan. Men så ska det vara när odlingssäsongen startar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar