onsdag 26 juni 2013

Myggbett

Myggbett hör till sommaren, särskilt om man som jag är mycket ute. Ogräsrensning ägnar jag mig ofta åt på kvällen när det inte är så varmt längre, då blir jag utsatt för mycket mygg.

Jag har hittat ett bra medel att ta på kliande myggbett, nämligen aloegelé, säljs på Biologica. Den inehåller inga konstigheter, naturliga miljövänliga ingredienser och den är förvånansvärt effektiv. Kan verkligen rekommenderas.




Aloe vera som den innehåller är lugnande och fungerar även på andra hudirritationer. Aloegelén innehåller konserveringsmedel (phenoxyglycerin). Det är godkänt för Bra Miljöval så jag har accepterat att ha det i produkter jag använder, både köpta och de jag själv tillverkar. Om man är intresserad kan man förmodligen blanda till något liknande själv, ingredienser till egna hudvårdsprodukter kan hittas på Crearome. Jag har inte försökt ännu men när den här flaskan är slut ska jag försöka mig på det. Det blir billigare och det går då att göra små satser ofta och skippa konserveringsmedlet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar