lördag 8 februari 2014

Klimatriksdagen igen



Jag har skrivit om Klimatriksdag 2014 förut, se inlägg här. Eftersom jag är så involverad i det nu så är det svårt att inte skriva om det igen. Det känns jätteviktigt att få politikerna av alla partifärger att vakna och inse att klimat- och miljöfrågor är viktiga nu när det är valår dubbelt upp. Jag engagerar mig gärna i saker jag brinner för så nu har jag flera uppgifter i arbetsgrupper inför evenemanget.

Ni som läser detta är förmodligen också intresserade och engagerade i de här frågorna så gå in på Klimatriksdags hemsida och se om det finns något just du kan bidra med. Ett medlemskap för 200 kr t ex, det är ju inte så mycket pengar för den som har ett jobb. Har man någon fråga som man tycker politikerna ska ta tag i, eller förslag till dem på förbättringar på klimatområdet så skriv en motion, det kostar inget och kräver inte medlemsskap. På hemsidan finns instruktioner om hur man kan formulera en motion. Vill man göra ännu mer kan man hjälpa till i någon arbetsgrupp (finns flera på några olika ställen i landet och en del uppgifter går att göra på distans) eller ställa upp som volontär på själva evenemanget den 6-8 juni i Norrköping. Eller förstås besöka evenemanget, anmälningsformulär kommer snart på hemsidan.

Något som alltid är svårt med sådana här evenemang är att sprida information om att det finns. Hjälp gärna till, prata om Klimatriksdag på jobbet, bland släkt och vänner mm. På hemsidan finns en pdf-affisch (länk här) att ladda hem och skriva ut, kan sättas på diverse ställen där det går förbi mycket folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar